takta
takta

اگر به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كرده باشيد و او مشكوك به وجود يك يا چند دندان نهفته كودكان باشد، با كمك اشعه ايكس، چند سري تصوير از دهان و دندان هاي نهفته خواهد گرفت. در تصوير، به طور كامل و واضح ميتوان وجود اين دندان ها را تشخيص داد.

متخصص ارتودنسي در رابطه با نهفتگي دندان چه كاري مي تواند انجام دهد؟

يكي از كارهاي اصلي متخصص ارتودنسي تشخيص زودهنگام و اوليه دندان نهفته است. اگر شما به عنوان والدين، كودك خود را از سن 7 تا 10 سالگي به نزد اين متخصص ببريد، ميتواند با گرفتن تصاوير با كمك اشعه ايكس مشكل را تشخيص داده و هرچه زودتر آن را درمان كند.

نهفتگي دندان چگونه درمان ميشود؟

اينكه درمان دندان نهفته چيست مستقيما به موارد زير بستگي دارد:

سن شخص

موقعيت قرار گيري دندان نهفته در زير لثه

ريزش دندان هاي شيري

زاويه رشد دندان

بر اساس موارد بالا درمان دندان نهفته كودكان ميتواند يكي از گزينه هاي زير باشد:

فضا نگهدارنده ها

متخصص ارتودنسي در صورت تشخيص زودهنگام اين مشكل، مجموعه اي از ابزارها را براي كمك به شما در اختيار دارد. متخصص ارتودنسي ممكن است دندان شيري را كشيده و جاي خالي آن را با كمك فضانگهدارنده پر كند. اين دستگاه ارتودنسي فضاي لازم را براي رشد دندان نهفته را مهيا ميكند تا دندان نهفته بتواند خيلي زود و بدون دردسر از لثه خارج شود.

وسيع كننده هاي فك

اگر فك كودك كوچك باشد به طوري كه فضا براي رويش و جوانه زدن دندان هاي نهفته وجود نداشته باشد، وضعيتي به نام اوركراودينك يا ازدحام بيش از حد دندان ها ايجاد ميشود. متخصص ارتودنسي ميتواند با كمك دستگاهي به نام وسيع كننده كام يا فك، فك را بزرگ كرده و فضا براي در آمدن دندان ها را ايجاد كند.

جراحي دندان نهفته كودكان

در موارد شديد و زماني كه به موقع به درمان دندان نهفته كودك اقدام نشده باشد، و اكنون در سن نوجواني باشد، متخصص ارتودنسي ميتواند با يك عمل جراحي ساده و كوچك فضا را براي در آمدن دندان مهيا كند. او روي لثه برشي ميزند و با كمك دستگاه هاي ارتودنسي دندان را صاف كرده تا به شكل درستي بتواند جوانه بزند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

درمان دندان نهفته با ارتودنسي

زماني كه مشخص شود كدام دندان هنوز در نيامده و تا چه حدي باعث كچ  شدن ساير دندان ها شده، متخصص ارتودنسي با كمك بريس ها و ساير دستگاه هاي ارتودنسي ثابت اقدام به درمان و صاف كردن دن دان نهفته بيرون آمده ميكند.

مشكل دندان عقل نهفته در درمان ارتودنسي

همانطور كه در آغاز هم گفته شد، دندان هاي عقل يا دندان هاي آسياب بيشترين شانس را دارند كه به حالت نهفته در آمده و فضاي كافي براي رشد در اختيار نداشته باشند. اين دندان ها در سنين حدود 17 تا 25 سالگي به طور كامل در خواهند آمد.  در اين زمان، به طور معمول فك از رشد ايستاده و كاملا استخوانش سفت و سخت شده است.

در اين سنين معمولا بسياري از كودكان و نوجوانان درمان ارتودنسي انجام داده اند ولي اگر دندان نهفته داشته باشند،  هنوز هم بايد به متخصص خود مراجعه كنند تا متخصص بتواند نهفتگي را مديريت كند و مانع از به هم ريختن نظم و هماهنگي دندان ها شود.

در بيشتر موارد نهفتگي دندان تاثير كمي روي ارتودنسي دارد. اما اگر اين نهفتگي بتواند دندان ها را از موقعيت صاف شدده دور كند احتمالا مجبور خواهيد بود كه دندان عقل را بكشيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۳:۱۳ ] [ takta ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی