takta
takta

استراحت كنيد

سعي كنيد پس از كشيدن دندان استراحت كنيد ممكن است احساس خوبي داشته باشيد، اما ورزش نكنيد و فعاليتهاي زياد و سنگيني را تا حداقل 24 ساعت آينده انجام ندهيد. به ياد داتشه باشيد كه براي جلوگيري از افزايش و تشديد خونريزي و كاهش تورم، براي استراحت يا خواب بعد از جراحي با استفاده از دو بالش، سر خود را بالاتر از بقيه بدن قرار دهيد و در كل هنگام استراحت، به اين روش سر خود را كمي در ارتفاع بالاتر از يك بالش نگه داريد.

اجازه دهيد خونش لخته شود

اجازه دهيد لخته در محل كشيدگي دندان تشكيل شود، و محل را پوشش دهدتا اجازه درمان به زخم را بدهد پس از اين كار، دندانپزشك شما يك تكه باند گاز را در نزديكي محل زخم قرار مي دهد. سعي كنيد آنرا گاز بگيريد و حداقل يك ساعت آن را در محل نگه داريد ، بر روي زخم، فشار وارد مي كند و به توقف خونريزي كمك مي كند با اين حال، اطمينان حاصل كنيد كه باند گاز را نمي جويد. اگر بتوانيد آن را در محل به مدت طولاني تري نگه داريد، بهتر است، اما حتما گاز را هر نيم ساعت تعويض كنيد، بر اساس ميزان خونريزي. اسپاسم هاي اعصاب و مويرگ ها، براي محدود كردن عرضه خون ضروري است، و موجب تاخير در بهبودي مي شود.

چاي كيسه اي

اگر خونريزي، به مدت چند ساعت پس از عمل ادامه يابد، سعي كنيد يك چاي كيسه اي مرطوب، بر روي محل زخم قرار دهيد اسيد تانيك موجود در چاي سياه، به روند لخته شدن كمك كند.

بيشتر بخوانيد :

بسته يخ

بسته يخ را در محلي از صورتتان كه جراحي شده، قرار دهيد اين كار براي كاهش تورم انجام مي شود در حالي كه در كشيدگي ساده تورم وجود ندارد، اما در مواردي تورم گونه شديدي رخ مي دهد. تورم پس از كشيدگي ،ممكن است بلافاصله رخ ندهد، اما مي تواند براي چند روز ادامه يابد و در روز دوم يا سوم به حداكثر ميزان خود برسد. استفاده از بسته يخ در طول روز اول كشيدگي بسيار موثر است، و بعد از 24 ساعت هيچ تاثير مثبتي ندارد ، بسته هاي يخ را بايد به مدت 15 دقيقه بگذاريد و بعد برداريد، و براي دوره هاي 1-2 ساعته انجام شود.

محلول شستشوي آب نمك

هدف اصلي شستشو، تميز كردن محل كشيدگي است، زيرا حفره زخم را نمي توان مسواك زد ما نمك را مخلوط مي كنيم تا محلول ايزوتونيك و محلولي مشابه به مايع بافت طبيعي داشته باشيم و در نتيجه باعث تحريك كمتري تا آب وجود دارد. شستشو معمولا پس از 12 ساعت از كشيدن دندان توصيه مي شود بنابراين، شستشو با محلول نمكي به تميزي و حفظ بهداشت آن منطقه كمك مي كند.

داروهاي خود را طبق تجويز دندانپزشك خود مصرف كنيد

از مصرف داروها خودداري نكنيد اگر آنتي بيوتيك ها داده شده، بايد آنها را به طور مرتب مصرف كنيد. داروهاي ضد درد و ضد التهاب پس از كشيدگي دندان بايد مصرف شود اين داروها به كاهش درد و تورم كمك مي كنند اگر درد دندان پس از دو روز از كشيدگي دندان ادامه پيدا كند و خونريزي داشته باشد، بايد با كلينيك دندانپزشكي خود تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۷:۴۳ ] [ takta ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی