takta
takta

كشيدن دندان هيچگاه يك روش درماني خوشايند براي دندان درد كودكان يا بزرگسالان نبوده، اما امكان ساده تر كردن آن در بسياري از موارد با كمك گرفتن از تكنولوژي ليزر وجود دارد. بسياري از افراد ممكن است تجربه تلخ كشيدن دندان اضافي و فشار زياد وارد شده به دهان و فك خود را در زمان كودكي يا نوجواني به ياد داشته باشند و علاوه بر اين در اكثر مواقع بعد از تحمل اين فشار براي چند روز با درد و التهاب در محل دندان كشيده شده روبرو بودند. به هر حال روش ها و مراحل كشيدن دندان ديگر به صورت قبل نيست و كشيدن دندان كودكان بدون درد صورت مي‌گيرد. عصب كشي دندان درماني غير قابل پيش بيني است و احتمال درد و عفونت بعد از عصب كشي و متعاقب آن كشيدن دندان وجود دارد.

انواع كشيدن دندان

كشيدن دندان دو نوع اصلي دارد، ، كشيدن ساده، و كشيدن با جراحي. كشيدن ساده براي دندان‌هايي استفاده مي‌شود كه به راحتي ديده مي‌شوند و در دسترس هستند، در عوض كشيدن با جراحي معمولا نياز به شكاف در بافت مربوطه دارد تا به دندان دسترسي پيدا كرد و آن را كشيد. هر دو نوع كشيدن دندان در اينجا به تفصيل شرح داده شده‌اند.

كشيدن ساده

كشيدن ساده‌ي دندان عبارت است از حذف دنداني كه در دهان قابل مشاهده است. دندانپزشكان عمومي اغلب اين عمل را در طي دوره‌ي آموزشيشان انجام مي‌دهند، با  استفاده از بي‌حسي موضعي تا محل را بي‌حس كند و درد بيمار را كاهش دهد. لوازمي كه دندان آسيب ديده را بلند كند و بخش قابل مشاهده‌ي دندان را بگيرد موردنياز است مانند بالا برنده و انبرك دندانپزشكي. بالابرنده دندان را شل مي‌كند و انبرك دندان را براي كشيدن مي‌گيرد.

بيشتر بخوانيد : پر كردن دندان

كشيدن دندان با جراحي

كشيدن دندان با جراحي، بيرون آوردن دنداني است كه در دهان به راحتي قابل دسترس نيست. اين حالت به اين دليل است كه دندان‌ها كامل از لثه بيرون نيامده‌اند يا در زير لثه شكسته‌اند.در اين حالت بايد شكافي در بافت مربوط به اطراف دندان ايجاد كرد تا براي كشيدن به آن دسترسي پيدا كرد. براي مثال بافت نرمي كه دندان را مي‌پوشاند ممكن است بلند كنند، يا مته يا برش استخواني مورد نياز باشد، تا بخشي از استخوان فك اطراف در زمان كشيدن با جراحي برداشته شود. در بيشتر موارد كشيدن دندان با جراحي ،نياز است كه دندان چند تكه شود تا بتواند بيرون آورده شود.با توجه به پيچيدگي كشيدن دندان با جراحي و دردي كه عمل به همراه دارد، معمولا تحت بيهوشي كامل توسط متخصص دهان  و در يك  بيمارستان با خدمات دندانپزشكي  انجام مي‌شود. با اين حال در برخي موارد، شايد دندانپزشك عمومي عمل را انجام دهد.

كشيدن دندان با ليزر

ليزرهاي دندان پزشكي به دو روش جهت بهبود فرآيند درمان و دستيابي به نتايج مناسب براي كشيدن دندان بدون درد استفاده مي شوند. در گام اول، از ليزر براي جداسازي بافت هاي اطراف دندان و لق شدن دندان در استخوان استفاده مي شود و به اين ترتيب خارج كردن دندان از حفره با استفاده از يك ابزار دستي به سادگي امكان پذير مي شود. در ادامه هنگامي كه دندان كشيده شد، از ليزر براي خنثي كردن هر گونه باكتري باقي مانده در حفره دندان، سوزاندن محل هاي خون ريزي اضافي، و تحريك درماني رشد استخوان و بافت نرم سالم مي توان استفاده كرد. اين دو كاربرد در حقيقت نقش چشمگير در درمان موفقيت آميز بيمار داشته و در حوزه هاي زير براي بيمار اثربخش و مفيد هستند:

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۶:۵۶ ] [ takta ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی