takta
takta

توجه به سن فرزند در مراجعه به دندانپزشكي بسيار مهم است . با توجه به اينكه دندان هاي شيري تقريبا از ۴ تا ۱۸ ماهگي مي رويند و معمولا تا ۲ تا ۳ سالگي سري بيست تايي آنها تكميل ميشود. از روزي كه اولين دندان كودك مي رويد ، وظيفه والدين جهت حفاظت از دندان ها در مقابل پوسيدگي آغاز مي شود. از همين زمان است كه دندان هاي كودك بايد مرتب شسته شود و هم چنين با دندانپزشك اطفال آشنا شود.

دندان هاي شيري دائمي نيستند و بعد از 6 سالگي شروع به لق شدن مي كنند. اما نكته قابل توجه اين است كه اين دندان ها مثل دندان هاي دائمي اهميت بسيار بالايي دارند و در رويش دندان هاي دائمي تاثير گذار هستند. اگر به طور مرتب به دندانپزشك اطفال مراجعه نشود , امكان تشكيل پلاك در اين شيارها و فواصل دنداني وجود دارد. در صورت عدم رسيدگي مشكلات متعددي مثل عفونت و التهاب لثه ايجاد مي شود كه ممكن است خداي ناكرده نتايج جبران ناپذيري به وجود بيايند.

اهميت محيط كلينيك دندانپزشكي اطفال در درمان كودك

امروزه دندانپزشكي كودكان از چنان اهميتي برخوردار مي باشد كه در تمام شهرهاي كشور شاهد تاسيس كلينيك هايي با اين عنوان هستيم. ممكن است اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه چه لزومي دارد كلينيك هاي دندانپزشكي كودكان با ساير كلينيك ها مجزا باشند؟

در پاسخ بايد بگوييم با توجه به روحيه حساسي كه كودكان دارند لازم است محيط اين كلينيك ها به طور خاص و مخصوص كودكان طراحي شوند تا كودك با اطمينان خاطر در اين فضا ها حضور پيدا كند. البته اين موضوع به اين معنا نيست كه نمي شود در يك مكان هر دو بخش را داشت. برخي از كلينيك ها يك بخش را به دندانپزشكي كودكان اختصاص داده و در بخش هاي ديگر به ارائه ساير خدمات دندانپزشكي مي پردازند.

بيشتر بخوانيد :

دندانپزشكي بارداري

ترميم دندان

آموزش هاي لازم براي كودكان قبل از مراجعه به دندانپزشكي اطفال

از بيان نكات فني و پزشكي خودداري كنيد. فقط كافي است به كودك گفته شود كه براي زيبا كردن و خوشبو كردن دهان لازم است دندانپزشك دهان او را ببيند.

به كودك قول جايزه يا هر چيزه ديگري را براي مراجعه به دندانپزشكي ندهيد.

از كودك بخواهيد هنگام مراجعه به دندانپزشكي حواس خود را خوب جمع كند و پس از رفتن به منزل ، مطب دندانپزشك را نقاشي كند.

به طور خصوصي با دندانپزشك صحبت كنيد نه جلوي كودك

به ياد داشته باشيد كه كودك در هنگام مراجعه ، گرسنه نباشد.

از اشياء مورد علاقه و اسباب بازي هاي كودك استفاده كنيد. به فرزندتان اجازه دهيد تا در صورت تمايل ، هر اسباب بازي يا چيز كوچكي كه دوست دارد همراه با خود به مطب بياورد.

سخن پاياني

دندانپزشك كودكان بجز تخصص هاي درماني دندان به مهارت هاي جذب كودكان نيز كاملا تسلط دارد .

 مسئله­اي كه بسيار براي خانواده­ها مهم است چرا كه اگر آن ها نتوانند كودكان را جذب كنند بچه ها از دندانپزشكي فراري شده و از اين رو در خوش بينانه ترين حالت معمولا دير و به سختي اقدام به مراجعه خواهند نمود.

كلينك هاي دندانپزشكي كودكان علاوه بر با تجربه بودن دندانپزشك نيازمند به محيطي آرام و بدون نگراني دارند. در كلينيك دندانپزشكي جنت اباد سعي شده با توجه به شرايط كودكان محيطي مناسب فرزند شما ايجاد شود تا درمان كودك به بهترين شكل صورت بگيرد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۰:۲۷ ] [ takta ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی