takta
takta

باكتري‌ها به طور مداوم در دهان ما رشد مي كنند، بنابراين در همه افراد بدون هيچ استثنايي پلاك دنداني ايجاد مي شود. اگر اين پلاك ميكروبي به ويژه در اطراف لثه برداشته نشود، مي تواند ابتدا باعث التهاب و تحريك لثه شده و در نهايت كار تا جايي پيش مي رود كه مجبور به كشيدن دندان مي شويم. در اين بخش شما را با 5 عارضه پلاك و جرك دندان آشنا خواهيم كرد.

1. التهاب لثه (ژنژويت)

به التهاب لثه در اصطلاح دندانپزشكي جنجويت يا ژنژويت گفته مي‌شود. در چنين وضعيتي بافت لثه دچار تورم، تغيير رنگ (معمولاً قرمز) و در كل حساس مي‌شود. گاهي اوقات نيز بر اثر التهاب ممكن است شاهد خونريزي از لثه باشيم.

تقريباً اولين عارضه پلاك و جرم دندان، ملتهب شدن لثه‌ها است كه اگر به آن رسيدگي نشود اوضاع بدتر شده و ممكن است عفونت لثه ايجاد شود.

2. بوي بد دهان

به مجرد اينكه التهاب لثه ايجاد شود، ممكن است بوي بد دهان نيز در افرادي كه نسبت به پاكسازي پلاك دنداني بي تفاوت هستند رخ دهد. در واقع خود پلاك نمي‌تواند به تنهايي بوي بد ايجاد كند اما با آسيب زدن به لثه ها و دندان مي تواند بوي نامطبوعي در دهان به وجود بياورد.

بيشتر بخوانيد:

3. پوسيدگي دندان

در صورتي كه پلاك دندان برداشته نشود و تبديل به جرم يا تارتار شود به جز دو مورد قبلي كم كم سر و كله پوسيدگي دندان پيدا مي شود. يعني بر اثر اسيدي كه در پلاك وجود دارد ميناي دندان از بين مي رود. زماني كه اين لايه از بين رود، دندان دپار تغيير رنگ شده و حفراتي در آن ايجاد مي شود. به اين حفرات پوسيدگي گفته مي شود و بزرگترين عامل ايجاد آن پلاك و جرم دندان است.

4. آبسه دندان

يكي از رايجترين مشكلاتي كه مستقيما مقصر آن پلاك و باكتري هاي مضر داخل ان هستند، آبسه دندان هست. آبسه يك ساختار يا كسيه چركي است كه حاوي چرك غيرعفوني است. آبسه مي تواند در دندان، بين دندان ها و در لثه شكل بگيرد و اگر به موقع درمان نشود تبديل به كيست عفوني با عواقب جدي مي شود.

5. از دست رفتن دندان

اگر پوسيدگي دندان بدون درمان و ترميم به حال خود رها شود در نهايت ممكن است منجر به از دست رفتن دندان شود. در واقع سرانجام عدم رسيدگي و پاكسازي پلاك و جرم دندان در نهايت كشيدن دندان خواهد بود. نبود دندان هم مشكلات بسيار زيادي به سلامت دهان و دندان وارد م كند.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي تاج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۰:۵۲ ] [ takta ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی